torsdag 7 maj 2015

Friskvård för hund

I måndags så var jag in till Partille. Vi var på ett äldreboende som heter Kullegårdens. Trodde jag skulle få lite info om Hur man masserar hund men det hanns det inte med. Blev info om vilka övningar som är bra i friskvårds synpunkt. Mycket intressant!
Annika Falkenberg hette hon som höll i det. Hon hade med sig två böcker om friskvård för hund, som hon skrivit.
Nu när jag sitter här vid datorn o klinkar så tränar jag samtidigt Fiffi. Vi tränar på "filten". Det går till som så att jag säger filten. Då ska hon gå o sätta sig på filten o stanna kvar. Vi har tränat "bakom" o "sidan" innan. Det är burr burr väder ute idag. Är så lättad att deklarationen är inne. Min revisor saknade någon faktura som jag ska leta rätt på, men det är allt jag har kvar. Jag ska betala in moms o sen är det helt klart. Nu har jag nästa sten, SAM ansökan, som ska vara klar 12 maj. I år ska jag inte få någon hjälp för han som hjälp mig tidigare har anlitat egen hjälp för att det är nya regler i år. Jag vill inte anlita någon, handlar om så lite pengar så jag tänkte försöka mig på det själv. Ska gå in o kolla hur det ser ut... snart. .... Annars har jag inte så mycket att göra idag, eller fel ordval, jag menar det enda jag måste idag är att hämta Stella från basketen annars kan jag lägga upp min dag hur jag vill. Kanske skulle skriva en lista till kylskåpet. Tycker det är ganska bra att ha saker uppskrivna som jag kan bocka av. Har en himla förmåga att glömma saker. Tänker, ja det behöver jag inte göra nu o rätt som det är så blir det, men herregud jag har ju inte gjort det o det o det... ja ja oftast inga större katastrofer. Tror jag vill träna lite utställningsträning med bord med mina ungdomar. Har ju några stycken nu. Planerar att åka till Borås o Tvååker utställningarna, som jag oftast gör. De ligger på hemmaplan så då får man ju ta tillfället i akt. Vill ställa ut Anita, Gurkan, Olga o Petra. Stella kan inte följa med mig till Tvååker i år, hon är på studieresa då. Hur ska det gå? Vem vill hjälpa mig att hålla i hundar? ;) Sen i aug vill jag visa Pentu. Han behöver ett cacib till efter den 14/7 för sitt Internationella utställnngs Championat. Oj vad det smakar bra i munnen , Internationell utställnings Champion :) Än är han det inte men snart så...Undrans vilken utställning jag ska anmäla honom till, Ronneby kanske, för den är väll internationell tro. Imorgon har jag hundkursen med Fiffi sen går jag på natten lördagkväll o gör tre nätter. Trevlig helg på er!



2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Carina!
Många fina bilder på tjusiga hundar! Vill bara säga att SAMansökan skall vara inne 21 maj, sista dag för ansökan har flyttats fram.
Ester mår toppen o har precis avslutat en agilitykurs med beröm godkänt.
Bästa hälsningar!
Fam. Eliasson i Karlstad

Dreamwishes sa...

Hej :) med beröm godkänt... Så Bra!! Duktiga ni är! Ja jag såg att det var framflyttat o det var väll en himla tur för inte klarade jag av det. Klara av att komma in för att se alla stop o varning. Arealen stämmer inte överens med fälten på SAM. Inte kan jag göra de ändringarna!! Suck... men tänker ringa han som tar hö på våra åkrar. Han kanske kan hjälpa mig. Ha det så bra nu!