fredag 16 januari 2015

Kromfohrländer strävhår 3 v gamla Dreamwishes P-kull



Imorgon blir valparna Polo, Peter o Petra 3v gamla. Idag ska jag väga dem och avmaska x 3 dagar i rad. De ska även få sitt första mål mat. Sen några år tillbaka så ger jag helt uppblött torrfoder (royal canin junior) o någon välling (majs, royal canin) ihopblandat, direkt från start. För några år sen så slutatade jag att börja med nötfärs. Då köpte jag nötfärs o frös i små köttbullestorlekar o tog fram vid behov. Det sas att det blev för mycket bakterier med att hålla på med det så jag sluta. Jag ska börja igen att ge kött i någon form (nötfärs el färskfoder) för jag har nu fått till mig att det är ett måste så immunförsvaret får sig en skjuts. Fast det är ju inte nödvändigt att börja med det. Kör torrfoder o välling i en vecka nu o sen kan jag smyga in nästa foder lite lätt. De har fått uppöppnat så de har tillgång till hela valplådan. Polo var först ut för att utforska :)

Inga kommentarer: