tisdag 19 mars 2013

Kromfohrlander Club of America

USA har en kromfohrländerklubb nu :) Den är precis nystartad o hemside adressen är kromi.weebly.com. På deras historia om vilka hundar som har importerats till USA så står inte min export med men jag har mailat dom o berättat att jag exporterade Dreamwishes Clara from Sweden till Ohio år 2006. De har precis köpt 2 hanar från Helene Kjaergård-Jensen, kennel Hoolahop's, Danmark. Den ena hanen H. Felix ska bli utställningshund o den andra H. Frankie som numera heter Fletcher o bor i Hollywood o ska bli filmstjärna. Vilket får mig att tänka på när jag var till Universal Studios (Burbank, lite norr om Hollywood) o intervjuade hundtränaren Mary Kay Snyder (tror jag hon hette). Den artikeln publicerades i Hundsport o året var nog 1991 el - 92. Jag bodde där i nästan 3 år, försökte rota fram den bland mina gamla minnen men inte hittar jag den nu. Ett annat minne jag har är när jag skulle bli medlem i rasklubben The Dobeman pincherclub of America (jag hade dobermann innan jag åkte) jag trodde att man betalade in en medlemsavgift till rasklubben såsom man gör i Sverige men ack vad jag bedrog mig. Där iallafall då så var jag tvungen att ha två rekomendationer från medlemmar så det blev till att göra hembesök så de fick träffa mig samt godkänna mig som medlem, lite annorlunda. Ett annat minne var när jag skulle ta det amerikanska körkortet, nä nu ska jag ge mig men det var också annorlunda :) Jag önskar The Kromfohrlander Club of America Stort Lycka Till!!

Inga kommentarer: