måndag 6 februari 2012

Gretchen löper...

Ja just det, Gretchen!! löper. Här går jag o väntar på att Fiffi o Bella ska löpa då börjar Gretchen att löpa. Det är inte ens 6 mån sen hon valpa, snart om sisådär en vecka el två är det 6 mån sen. Mina planer va att para Fiffi o Bella sen fick jag se om jag tog Gretchen detta löp el nästa. Gretchen är helt återhämtad efter sin kull så om jag fick se skulle enbart bero på hur lång tid efter Fiffi o Bella hon började att löpa. Vill inte ha 3 valpkullar samtidigt.... Jag hade mina planer med Vem Gretchen skulle paras med men jag trodde jag hade betydligt mer tid än så här. Jag har inte rabiesvaccinerat henne så mina planer omkullkastades.... Efter div pratandes med mina uppfödarkollegor så blev det några tilltänkta hanar som finns här i Sverige. Sen har jag även ett krav att det ska vara nära också. Hur lätt är det på denna rasen. Jag har ju en tik ifrån Danmark som ska komma hit för parning på fredag o det kan ju ta ett par dar. Ev behöver jag åka o para min egen tik samma dag/ dagar som den danska tiken blir parad med min Ville. Jag hade tur kan man lugnt säga.. idag har jag varit o hälsat på den tilltänkte hanen o jag blev Mycket Nöjd. Så här exalterad som jag älskar att bli inför en parning. Han är KanonSnygg!!!! o trevlig. Det kommer att bli Kanonvalpar!!! Han är ej ögonspeglad i vuxen ålder, det ska ske på onsdag. Jag väntar tills på onskväll att avslöjja vem det är....

2 kommentarer:

Live sa...

vilken färg är hunden Bella kommer para sig med?

Dreamwishes sa...

Den hanen som jag vill använda är orange.