torsdag 9 februari 2012

Fiffi löper!!!!

Ja Äntligen!!! Fiffi löper :) Om knappt 2 v åker jag till Danmark o parar henne med: " Jari" DK CH, KLB CH, DK V- 10-11 Harri-bo vom Tuskendoor (det ska vara 2 prickar över u) Har inte uppdaterat min hemsida med honom än men den som vill gå in o kolla på Snyggingen så är hemsideadressen: www.beaglepower.dk Jag tycker verkligen om den här hanen. Har tyvärr aldrig träffat honom själv men jag har hört från de som har träffat honom att det är en kanonhund. Han är importerad från Tyskland. Ett extra + är att hans farfar är Axel von den Urdenbacher Kämpen. Det var den hanen jag åkte till långt ner i Tyskland med Frida o det vart ju ingen parning då :( Nu får jag in honom ändå i mina hundars stam. Jag tror mycket på kombinationen Jari- Fiffi o ser fram emot att få se deras blivande valpar.... men först ska det till en parning. Fiffi har haft en kull o var lättparad men det är ju oftast tikarna när man använder sina egna hanar. Men jag har en känsla av att hon är som sin mor, lättparad även med främmande hanar. Peppar peppar ska jag väll tillägga för säkerhetsskull :) Intresset för kromfohrländervalpar har varit enormt de sista månaderna. Jag ska kolla igenom alla intresserade någon gång under de kommande veckorna o höra av mig till er. Själv planerar jag iallafall att spara en tik från denna kullen.
Jag kommer inte att para Gretchen nu men det beror inte på att ögonen på den tilltänkte hanen inte var ok, för det var dom. Det beror på andra anledningar... Men NU ska det bli parning på Fiffi, håll tummarna för en Lyckad parning gott folk!!

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Spännande ! Lycka till!

Camilla B sa...

Lycka till Carina, ska bli spännande att se vad det blir av detta!

Dreamwishes sa...

Tack Ingrid o Camilla!!