söndag 22 mars 2009

SV-09 (Svensk Vinnare)= SuCh Dreamwishes Alva

Tidigt imorse åkte jag o Stella till Malmö på en Internationell utställning samt Svensk Vinnar utställning. Med oss hade vi Alva o Viggo (SuCh Kamtjatka's Chester). Alva blev Bästa tik med cacib samt fick titeln SV-09 o hon blev även BIR. Viggo fick Ck o kom 2.ndra bästa hane med R- cacib. Bästa hane o Bim blev "Pricken" Rednal Creek. Andra bästa tik blev Rednal Calapooya. Fondador Tingeling "Tessie" fick en 1.a m Hp. Dömde gjorde Valerio Nataletti, Italien. Tänk att alla utställningar har sin egen lilla historia :-) Ett som är säkert är iallafall att jag Aldrig mer vill åka med en höglöpande tik tillsammans med en hane. Jag höll att få spatt o spader på Viggo. Han var så gott som okontaktbar o gick på två ben med en massa tyngd för mina armar. Kommer garanterat att ha jätte träningsvärken imorgon. Min alldeles egna fotograf, Stella fick inte ens sitta vid ringen. Hon fick allt lov att ta med sig sexbomben o gå iväg en halvtimme innan jag skulle in med Viggo. Tänk vad 30 min kan göra susen. Han blev som förbytt till min vanliga lättsamma hund. Han tittade o lyssnade på mig samt tog o tyckte om köttbullebitarna som han tidigare helt nonchalerat. Han blev slagen av Pricken men han skötte sig iallafall inne i ringen, Tack o lov. Vad ska man säga om Alva då.... tja inget mer än att jag är nöjd med hennes insatser o att hon blev bedårande snygg efter att jag gjort iordning henne. Sen är jag förståss nöjd o belåten med att hon blev BIR!!

3 kommentarer:

Perro de Agua Espanol, Barbet och Kromfohrländer sa...

Jättegrattis!!! Hoppas någon tog
foto!!!
Nillan

Cina sa...

Hoppsan!!! Här gick det ju väldigt bra (varför blev jag förvånad?!)
GRATTIS!!!

Hos oss gick det inte lika bra. En 2:a, men jag är nöjd ändå. Det kunde varit värre!

Jeanette sa...

Ni är ju bara så himla BRAAA!!! Grattis!!!