fredag 13 mars 2009

Fredagen den 13.onde= idag!





Ja idag får man vara försiktig o helst inte kliva ur sängen. Så trodde vi människor för ca 100 år sedan o lite av det hänger ju kvar. Jag trotsar det idag. Det är 7v sedan Ebba opererade sig o idag har jag kört iväg med henne till veterinären. Allt har läkt bra o de ska ta bort skruven som hon har i benet. Det kan väll iallafall inte gå galet?

Valpkullarna ska få flytta ut ur sovrummen idag. Colliebarnen får flytta till vardagsrummet o Kromisbarnen får flytta till köket. Det blir kul för dem.

Stella kommer hem från skolan vid 13.00 tiden med två kompisar, jag ska vara hos vet 13.40 (innan dess ska jag ha varit i Skene o köpt nya komposter), det ska komma en människa o titta på kromisbarnen vid 15.00. Jag har tänkt att göra iordning Alva inför nästa helgs utställning. Ack ve o fasa hur hon ser ut. Min snygga hund har sett bra mycket bättre ut. Fem månader sen hon valpade o hon har inte återhämtat sig helt. Klart hon är ju ingen ungdom längre med sina sju år. Men att hon har sett sina bästa dar går jag inte med på. Löper gör hon också, började igår. Blir det samma visa detta år som förra året när jag skulle åka till Malmö? I år är det Viggo som åker med en höglöpande tik. Sen ska jag jobba i helgen, börjar 21.00 ikväll. Men nu ska här städas, vill ju inte skämmas allt för mycket över röran när det kommer okänt folk hit för första gången. De kan ju tro att det alltid ser ut så ;-)

2 kommentarer:

Camilla B sa...

Oj Carina vad det blev mycket nu! Men det blir ju så ibland, att allt händer på en gång! Ha det gott!

Jeanette sa...

Fredag den 13...Vilken koll...Nu vet jag! Vilka söta smurfar bitar!
Vilken tur att jag har att göra en då... Själv har Valter dragit Wilmer på pulka det var skitkul! Ha en bra natt på jobbet//Kram