fredag 12 augusti 2022

Första dagen på utställningen i Bornholm

 

Utställningens första dag kunde ha gått bättre!! Jag är väldigt bortskämd, det brukar alltid gå bra! Men det gjorde det inte idag. Men glädjer mig åt att Gerry fick hederspris och blev bästa valp! Sen var det Mittelspitzen Fia som lyfte upp min dag. Hennes första utställning någonsin nästan 3 år gammal. Hon fick Excellent och CK! Väldigt många anmälningar, hon blev inte placerade i bästa tik klass men jag är nöjd. Min fina ”Pentu” stod sig inte i konkurrensen. Han har både vunnit o förlorat mot Sumpa ( kallas han så tro?? En finsk framgångsrik hane) Sumpa är drygt 8 år o i en väldigt fin kondition. Pentu är 10 1/2 år o faktiskt är han väldigt gammal. Så svårt för mig att ta in…. Att han inte är den vinstrike hane han alltid varit. Min fina Tina är kanske lite för tjock just nu, hon var seg i ringen när jag visade henne. Junior tiken Freya, släthår 9 mån gammal gillade inte domaren alls. Det är ofta så, det är många domare som inte gillar släthår. Strävhår är säkrare kort men jag gillar båda hårlagen! Nu ska jag o hundarna ner till havet. Det har varit en otroligt varm dag. 

Inga kommentarer: