måndag 7 oktober 2019

Internationell utställning Rostock Tyskland 2019-10-05

Vi har varit på utställning i Tyskland. Kul som bara den och väldigt Lyckosam! Jag hade med mig: Pentu, Anita o Gucci. Både Pentu och Anita fick Cert ( VDH CAC) detta innebär att de har fått sina erfoderliga cert som behövs inför det tyska utställningschampionatet. Det är ju två mer än vad som behövs för det svenska championatet. Jag sitter o fyller i ansökan för det tyska championatet för dem båda!! Tack och lov har jag Birgit Nothelle som kan guida mig inför hur jag ansöker om det tyska championatet. Det skiljer sig mellan länder hur man ansöker så Tack Birgit! Behöver jag säga att jag var så glad så mina tårar rann på utställningsdagen när det gick så bra ... hade med mig lillskruttan också Gucci ( Nalgard’s Gucci) hon gjorde också bra ifrån sig o fick , lovande valp som kritik, glömde!! Åkte dit med Lena vidlund o hon är Dreamwishes Tjorven ägare. Nu blev det som så att Dreamwishes Tjorven fick: Excellent, Cert, Cacib och blev BIM!!! Wow!!! Jag är så Tacksam att det gick så bra!! Nu är Pentu och Anita färdiga tyska champions så nu ska jag fundera ut vilka jag ska åka med härnäst. Tina har ju redan börjat sin tyska karriär, hon har 2 cert och likaså Stjärna som har ett cert.

Inga kommentarer: