måndag 8 april 2019

Livet ändras fort...

Dreamwishes Petra 2014-12-27--2019-04-07
Ja Petra är borta, jag fattar det inte.... Det är så overkligt! Lilla fina Fina Petra. Hon finns inte! Hon hade livmoderinflammation, hm... Jag trodde att hon löpte... Jag vet inte, hade inte tänkt att skriva om det men känner ändå att jag vill, måste. Det fungerar typ som terapi. Petra, knappt 4 1/2 år. Petra har inte haft valpar. Hon är parad några gånger. Två gånger har vi varit ner till Skåne och nu senast lite uppåt i landet. Hon är parad men har gått tom. Förra året löpte hon om, 2 månader efter parningen. Jag trodde det var likadant nu men det var inget löp. Det var livmoderinflammation. Veterinären bedömde det som en sluten pyo. Jag frågade , varför det har ju kommit ut. Han sa då att livmodern var så stor så fast det kommit ut så var det mycket kvar. Åh herregud :( det är inte sant det här :( Jag trodde jag kunde få alizin och antibiotika men livmodern var för fylld för det. Hon var dålig. Hon var medtagen o jättesjuk o nu är hon borta. Jag kan inte ens skriva om det... jag brukar kunna skriva fina verser o tömma mig rejält när någon försvinner ur mitt liv men detta är alldeles för tragiskt. Hon var för ung för att dö! Livet är inte rättvist!! Det är den krassa verkligheten när man har många hundar. Det föds hundar o det dör hundar, ibland åt helskotta för tidigt. När jag beställer tid för avlivning av en gammal hund så gör jag det ungefär en veckan innan den ska tas bort. Då gråter jag riktigt ordentligt i en veckas tid. Tar verkligen ut sorgen, så sen när hunden är borta har jag sörjt klart. Även om det fortfarande kan vara sorgligt. Men då är allt som det ska, en hund har haft ett långt o fint liv o det har tagit slut. När en ung hund blir akut sjuk och jag inte ens förstår det och det hela avslutas abrupt. Då måste sorgen ut i efterhand och den gör så mycket ondare. Har gjort rent hundhuset nu på morgonen och spolat golv och gråtit. Jag går igenom sista veckan. Vad som skulle kunnat blivit annorlunda. Jag vet att det inte är någon ide, det är som det är. Jag får aldrig tillbaka Petra, hon är borta. Jag ska göra som jag alltid sagt till Stella. Jag ska njuta av mina fina hundar som jag har, så länge jag har dom, för det har jag inte för evigt. Vila i Frid du fina, Fina Petra!<3 nbsp="" p="" petra="">

Inga kommentarer: