fredag 30 mars 2018

Valpar Födda- Dreamwishes T-kull Kromfohrländer

Ja så det kan bli... Jag satt i köket o pratade i telefon o Olga ligger på golvet. Hon reser sig o det är en stor pöl under henne. Jag säger i telefon men herregud Olga har legat o kissat på sig. Går fram o tittar, nej är det verkligen kiss! Hämtar papper o torkar o det är totalt genomskinligt o luktfritt, eller iallafall ingen kissdoft. Olgas 60.onde dygn o har inte visat någonting o nu har vattnet gått!! Ringer västra o säger att jag vill komma dit o sen sätter vi oss i bilen i den dryga timmen det tar till västra djusjukhuset. Väl där så konstaterar veterinären att hon är helt öppen. De tar blodprover att att bla kontrollera kalknivån. De gör ultraljud för att kolla valparnas hjärtljud. Kalknivån var bra men på gränsen till låg så de vill prova att ge kalk intravenöst. Hon ligger helt lugnt, inte det minsta flåsig. Valparnas hjärtljud var bra. De vill att vi avvaktar för att se om det kan komma igång av kalket vilket det inte gör så det blir kejsarsnitt. De fotona ovan är när de kommer tillbaka med resultatet den 21/3. Bedårande!! Något som var tråkigt var att de plockade fram 9 som alla hade hjärtverksamhet men tre av dem ville sig inte riktigt, de orkade inte med att börja leva. Detta tycker jag är så tragiskt, att vissa aldrig får börja sitt liv men men ingen ide att tänka på det. Jag glädjer mig åt dessa 6 vackra diamanter.
Här är de hemma o det har gått 1 dygn.
Nu är de 1v gamla o allt är bara bra med barn o mor!



Inga kommentarer: