lördag 2 december 2017

Kromistrycket nr 3-4 2017

Så här fin annons fick jag i år. Stort Tack till Gunilla Flodin Jernselius (kromistryckets redaktör) för ditt arbete!! Både med min annons o det fantastiska numret, klart det bästa genom tiderna! Min hälsa är lite sviktande. Förra tisdagen så var jag i stallet o red, tyckte aldrig att jag värmde upp under kvällen o jag fortsatte att frysa. Vaknade upp halvdöd på ons morgonen med skyhög feber. Ni vet så här hög feber (som jag iofs inte haft på många år) så det tar en halvtimme innan man klarar av att sträcka ut armen för att ta dryckesglaset. Jag gick på fulldos alvedon ons, tors, fre, lör så jag pendlade mellan feberfrossa o svettattacker. Jag ringde 1177 på lördagen o de tyckte jag skulle söka akut. Inte bra med en människa i min ålder att ha feber så länge o inte heller normalt. Jag avvaktade, på söndagen tyckte jag att jag kände mig lite bättre så jag tog en temp 40.4 grader. Hm blev lite rädd. Men tog nya alvedon o tänkte det går väll över. Min syster hade en annan åsikt, hon ringde ambulansen, så de kom. En o en halv timma efter jag tagit 2 alvedon o en ipren. Hade inte duschat på 6 dar så jag lukta säkert jättegott. Svetten rann efter tinningarna på armarna o jag hade svettfläckar på tröjan. Känner sig ganska liten o ynklig när man är så sjuk. Det slutade iallafall med att de trodde att jag hade influensan o de hjälpte mig med en tid till vårdcentralen dagen efter. Ack vad fel de hade. På måndag morgon hade jag just ingen feber, lite drygt 38 fick jag veta senare. Skönt då ger det med sig nu då tänkte jag men jag åker väll dit för att ta snabbsänkan. Den slog i botten, över 200 i crp. Jag fick inte ta bilen till borås sjukhus utan läkaren skickade mig med ambulans. Väl framme gick de verkligen igenom hela mig. Vilken sjukvård vi har!! Det visade sig att jag hade 370 i crp och lunginflammation. Jag fick antibiotika intravenöst x 3 (vilket gjorde att jag fick kaskadkräkningar så de bytte antibiotika sort, är överkänslig mot det mesta) o fick åka hem dagen efter med pencellin o lite andra medikamentrer. På måndag morgon ska jag tillbaka till borås för nya provtagningar. Det skrämmer skiten ur mig att bli så här sjuk, jag har ju så många saker jag måste göra varje dag i skötseln med hundarna. Under de här 6 dagarna när jag hade över 40 grader i feber så var jag till viskadalen (några mil) och veterinärbesiktade en valp samt levererade den valpen dagen efter. Funderade på om jag skulle ringa o skjuta upp alltihop men vet hur det är, de flesta har sitt liv planerat minutiöst så det blir inte bra att ändra på något. Det var den sista mittelspitzen o jag sa att jag var lite dålig när hon kom. Mitt problem är att jag oftast kan hålla fasaden uppe hur sjuk jag än är. Om du läser detta nu, ja jag var dålig men jag klandrar Inte dig för att du kom o hämta din valp! Nu är jag sjukskriven till 17/12 o nästa natt jag jobbar kommer att bli 23 och 24/12. Ska verkligen försöka att vila nu så jag blir frisk! Fortsatt trevlig helg på er!

1 kommentar:

ingerhanna sa...

Krya på dej. Det låter verkligen inte bra, du måste ge dej tid att bli frisk!