måndag 19 juni 2017

Kromfohrländer strävhår Dreamwishes S-kull Nyfödda

Ally har valpat idag, det blev 4+4. Alla verkar att må bra. Jag skriver att jag fått strävhårsvalpar trots att Ally är ett släthår. När ett släthår paras med ett strävhår måste det finnas släthårsanlag på båda sidor för att det ska kunna bli släthårsvalpar. Jag räknar med att det Inte finns släthårsanlag på pappa sidan, så jag räknar med att detta kommer bli strävhårsvalpar.
Ally har varit fantastiskt Duktig! Vilken avelstik hon är!! Och Hjärtevän!! Det var meningen att hon skulle ha på midsommarafton men hon har ju fått rejält mycket tidigare på sina föregående valpningar o det fick hon även denna gång. Hon är på dygn 59 idag. Nu ska jag väga o rita upp dem med teckningar på ett papper så jag får en överblick över hur de ser ut. Tycker de ser ganska jämna ut i storleken. Håll nu tummarna att det går bra så de får överleva de första dygnen som kan vara kritiska. Ni som står i kö på valp hos mig kan gärna höra av sig om ni fortfarande är intresserad av en valp, gärna på mailen. Nu kan jag gotta mig med de små är "barnemorskeledig" hela veckan så jag kan serva Ally med det hon behöver.


3 kommentarer:

Martin sa...

Halvbrorsan Connor hälsar och önskar Mamma allt gott. Connor har verkligen drag av Allys ansikte.

Lotta Sultan sa...

Grattis! Fina valpisar.
Spännande att följa både dina och Lenas Bibbis valpar med samma släthår-strävhårs-mix för att se vad det blir!

Unknown sa...

Gratis till fina Valpar. Min släthårs Rufus/Dylan växer och frodas - 5 mån och ca 11kg och en charmerande kille