torsdag 1 september 2016

Jag har gift mig

Efter 17 år tillsammans tyckte vi att det var dags.
Den 6 augusti säger jag ja till Henrik Hansson och blir då Carina Hansson.
Håller på att ändra mitt namn till Hansson överallt. Har fått namnbytet bekräftat från socialstyrelsen och väntar på att mitt nya körkort och pass ska komma.
Stella tog samtliga kort utom detta, där hon är med själv. År 2016 har varit innehållsrikt för mig på det personliga planet. Jag har fyllt 50 år och jag har gift mig och skrev in mig hos viktväktarna i mars månad. Jag har alltid varit smal men de sista 10 åren har det bara gått upp, upp och upp tills jag kände att det bara var för mycket. Har nått min målvikt, har gått ner drygt 23 kg så nu är jag på jämnviktsprogrammet i några veckor innan jag blir guldmedlem och det tänker jag vara resten av mitt liv, för jag vill Aldrig mer bli stor. Trivs så bra med denna vikten igen.
Fick nyckelringen när jag gått ner 5% av (eller var det 10% tro) och för två veckor sedan fick jag guldnyckeln. Betyder så mycket för mig. Jag har vunnit så mycket i tanke på min hälsa. Jag förstår inte heller att jag kunde låta det skena iväg så, inte heller förstår jag att jag varit storrökare i 33 år... nåja nu är jag normalviktig (= skitviktig ;)  ) och rökfri sedan några år tillbaka, jag är så Nöjd med det. Jag har linedance lektion på torsdagar och jag har ridlektion på måndagar och fredagar. Henrik säger att jag har en 50-års kris. Jag opponerade mig mot det tills jag fick reda på att kris betyder förändring o då behöver inte kris vara negativt så ja visst jag har en 50 årskris. Denna kris ska se till att jag bygger muskler och stärker min hälsa. Om jag skulle avsluta med några ord om valparna. Allt är bara Bra med de små och deras mödrar. Ser ut som om alla har fått ett hem nu, alla utom en släthårstik som jag spar själv.





2 kommentarer:

Unknown sa...

Åh vad fina ni är! Stort grattis till er :D
Grymt jobbat med kosten och hälsan! Där har du aaallt att vinna :)
Skriver ju mycket kring detta på bloggen www.linapetersen.se och det är även där du kommer kunna attfölja vår, förhoppningsvis, nya familjemedlem framöver :)
Tack för ditt mail idag!
/Lina :)

Diana och Rune sa...

Grattis kära vän!!
Kram Diana & Rune