fredag 12 december 2014

Trevlig Helg och Lucia

Olga, Gurkan o katten Gose myser tillsammans. Jag och min sängkamrat Gurkan vaknade på em. Har jobbat. Det har varit ganska intensivt med jobb på sista tiden men nu går jag in i en lugn period. Har bara lagt in 6 nätter på de nästkommande 4 veckorna. Skönt!! Men jag ska jobba både natten till julafton så jag måste sova på julafton dan (men jag är ledig på kvällen) och nyårsaftonsnatten o natten efter. Suck :( men men nån gång måste ju även jag som inte tycker om att jobba storhelger eller ens vanliga helger dra mitt strå till stacken. Så är det att jobba i vården, obekväma arbetstider som jag iofs hellre har än ett 7- 16 jobb ( har aldrig haft det i mitt liv o det måste ju bero på något.... ) Hundarna mår bra. Tack o lov! Det härjar ju kennelhosta överallt o det verkar som det är någon extra ilsksint i år. Jag har anmält Pentu o Anita till My dog utställningen i Göteborg båda dagarna. Måste ringa veterinären o få dem vaccinerade innan. De är anmälda båda dagarna o sen har jag tänkt att stå i vår rasmonter med dem några timmar båda dagarna. Men jag har allt lite öppet, tiden får utvisa hur det ser ut med kennelhostan. Om allt går som planerat så kommer ju jag att få valpar här några dagar innan. Jag vill Inte ta hem någon smitta till dom. Man utstätter alltid sina hundar för smitta när man åker till ställen där det är mycket hundar o speciellt inomhus utställningar. Har man bara en hund eller några stycken så behöver man inte vara så rädd men har man många o speciellt unga valpar ja då kan det vara mycket riskfyllt. Ja vi får se hur jag gör. Imorgon är det 13 dec o Lucia, ska kolla om det är lucia på tv kl 6.00 (eller är det 7.00) som det brukar vara. Jag o Stella tänker ställa klockan o titta på det. Sen är det årets andra julbord imorgonkväll. Imorgon är det med Henriks släktingar på Pallace i göteborg. På söndag ska jag o Stella till Ullared o julklappshandla. Ska ha lite utställningsträning med Anita. Jag är lite dålig på att ha mina hundar i koppel. Anita har bara haft det någon gång o det var inför tvååkers utställningen i juli när jag tränade. Hon ställdes ju i valpklass. Tänker alltid att jag skulle ha tränat mer, de första åren i hundarnas liv. De är ju knappt koppelvana förrens de är iallfall... tja ... runt 3 år kanske. Olgas öron måste tejpas igen, höger örat är på väg upp igen. Det tror jag att jag tar tag i nu. Trevlig Lucia på er!!

Inga kommentarer: