måndag 8 juli 2013

Veterinär Besök idag

Har varit till en veterinär idag som jag har blivit rekommenderad av en av mina jobbarkompisar. Har varit där med en av mina hundar o det som har hänt kräver att jag är där vid samma tidpunkt om ett dygn... då vet ni som är insatta vad som hänt :( Tycker inte om att prata om otrevligheter så jag låter bli, hoppas bara att allt blir bra igen... Men det som är trevligt med det hela är att det känns som om jag Äntligen har hittat "min" veterinär i dessa trakter. Jag är en kräsen kund som har en hel del kriterier som en veterinär ska uppfylla om denne ska falla mig i smaken :) :) Jag har ju två veterinärer som är värda sin vikt i guld för mig. Inger Carlsson som alltid ögonspeglar mina valpar men henne är det för långt att åka till för t ex vaccination. Sen har jag Per Malmström, min gamla veterinär som jag hade när jag bodde i Göteborg (ca 11 år sen... ) o han har ju praktik i mina trakter också men bara på torsdags kvällar... Så nu hoppas jag att denne Mikael Asp är så Bra som jag fick känslan av idag vid mitt första besök hos honom :) :) Fotona som ligger här ovanför har jag publicerat på facebook men ni som inte är vän med mig där har inte sett dom. Vi har grävit upp Hela vår trädgård för att plana ut marken. Sen har vi flyttat de 5 hundgårdarna som jag haft runt huset längs med åkern. Nu är det renovering både ute o inne.... undrar om det någonsin blir klart... Nu några ord till er som ska köpa en Diamant från min M-kull. Allt är bara bra med barnen. De växer o frodas o liknar nu mera små hundar, de är helt Bedårande Vackra, bildbevis kommer i dagarna. De fick sin första kur x 3 dagar med Axilure mixture avmaskningsmedel för någon dag sedan. Inte så vidare gott sa dom. Än så länge så är det jag som har det stora nöjjet att få beskåda samt gosa med dem men tiden går fort så snart så är de hemma hos er :)

Inga kommentarer: