torsdag 6 maj 2010

Abortspruta

Ja det är underligt... Jag har/haft tikar som är mycket svårparade av olika anledningar, tikar som ej blivit dräktiga trots lyckade parningar, tikar som fött fina friska valpar men som blivit sjuka o avlidit inom 3 dygn, hanar som inte kan para mm mm. Det är inte alltid så lätt att få fram bra valpar men men... så har vi vissa andra då som är riktiga PorrDrottningar o listiga dessutom. Ibörjan av förra veckan så såg jag att Ebbas kön var riktigt svullen, hon var alltså tillsammans med Ville i hundgården. När jag såg detta så höll hjärtat på att stanna. Nej det är inte möjligt det är ju inte ens 5 mån sen hon valpa... Jag in o kände på henne, jovisst hon var helt öppen... alltså i höglöp utan tillstymmelse till blod. Aha var det så det gick till förra gången? Hon har alltså ett "tyst löp" det förklarar ju ett o annat. Iallafall så har jag varit iväg o gett henne abortsputan nu. Så nu kan jag andas igen :-)

Inga kommentarer: